vineri, 5 iunie 2009

извините, Варлаам Шаламов!

Ce trist... Daca dai pe google o cautare dupa "Povestiri din Kolîma", al doilea rezultat e linkul incoace... Sincer, nu mi se pare drept. Despre o carte fundamentala (alaturi de "Arhipelagul Gulag"), asa cum este cartea lui Varlaam Salamov, sa nu vorbeasca, in romana, decat 2-3 site-uri mai mult sau mai outin obscure, dar, in schimb, sa iasa mot-cocot in fata mult prea multele frustrari ale unui individ caruia i-a placut cum suna "kolima" si ce-a zis, "ia sa-mi semnez eu labarelile cu pseudonimul asta", mi se pare un act uzurpator, o crima de lez-majestate. Si nu e numai "kolima", e si "povestirile lui kolima"! Ma pun in situatia unuia care chiar isi doreste sa afle mai multe despre Kolîma si ce a insemnat ea, care cauta pe net dupa "povestiri din kolima", si da de.... povestirile lui kolima. E trist...


Chiar! Si tricoul meu cu "Motherland calls you. To Kolyma". Adica asta:


Pe cine dracu' pacalesc eu ca e un demers culturalizator? E pe naiba, mi-a placut poza, mi-a placut cum suna, jbaf! pe tricou. OK, m-a mai intrebat lumea, ce e Kolîma, ce e cu Motherland calls you, le-am spus, le-a intrat pe o ureche si le-a iesit pe cealalta.

4 comentarii:

  1. Ei, acuma a aparut cartea lui Vasile ERNU, Ultimii eretici ai Impreriului, in care autorul vorbeste mult despre Povestirile din Kolîma! In special, paginile 92-104. Evocarea lui Şalamov este foarte pertinentă!

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa o caut in librarii, mersi ca mi-ai spus. Intre timp, am citit Povestirile, dar in engleza. In romana am inteles ca au aparut acum ceva timp, insa probabil numai pe la anticari o mai gasesti, daca o mai gasesti.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aha, ERNU citează volumul apărut în română! Dar eu nu l'am văzut niciodată...am însă şi ştiu textele lui, citindu-le în original!

    Până să parcurgi cartea, iată un link după un documentar cu vocea lui Şalamov:
    http://www.gulag.ipvnews.org/new/article20090204.php

    unde el îşi povesteşte vieţile...subtitrarea e în română! Succes!

    RăspundețiȘtergere