joi, 21 mai 2009

PDL

Ascultand de sfaturile intelepte ale lui Lucian Mandruta, ale lui King Julian si, nu in ultimul rand, ale coanei Mita, din cand in cand ma duc cu bicicleta la serviciu. Foarte misto, miscare in aer liber, cura de slabire, izvor de sanatate, plus ca scap de metrou (trei magistrale are si pe toate trei trebuie sa merg ca sa ajung de acasa la serviciu ).
Ei, si tot mergand eu asa cu bicicleta, am zis sa vad cati ani castig eu intr-o plimbare obisnuita cu bicicleta din Militari pana in Aviatiei, ca cica miscarea te face mai tanar. Pai sa ii numaram, coane Fanica!
Cobor in fata blocului. Pe trotuar au sapat astia un sant, l-au tinut asa vreo doua saptamani - prafalau, trebuia sa merg pe strada, aglomeratie etc. Acuma, cica l-au umplut la loc cu pamant, da' normal ca nu au turnat si asfalt deasupra, si a mai ramas asa, un santulet adanc de vreo 5 centimetri, numai bun sa iti faci roata opt in el. La stilul meu, chestia asta ma imbatraneste 5 luni. Nasol inceput.
Pe urma, traversez strada si o iau prin parcarea aia care ma tine de la mine, de la Apusului, pana la Lujerului. Matracucile care isi misca alene cururile exclusiv prin parcare, ca si cum trotuarul ar fi teren minat, imi mai halesc un an din viata. N-am claxon, de strigat "Partieeee, baaa!" n-am cum sa strig, asa ca nu-mi ramane decat sa astept sa prind un moment in care distanta dintre cele doua sau mai multe balabuste (ca astea de obicei umbla in grup) va creste suficient cat sa-mi bag si eu bicicleta printre ele. Si astea n-ar fi nimic, dar nu exista sa nu dau si de cel putin un taximetrist sau alt nesimtit (in principiu, cam tot aia) cu masina pusa pe avarie fix in mijlocul drumului, ori de vreo pizdulice cu carnet de o luna care incearca sa parcheze si care nu mai stie daca, pentru a da inapoi, trebuie sa bage in viteza 1 sau s-o lase in punctul mort. Astia ma seaca cel mai rau, cred. In cazurile astea, trebuie sa ma dau jos de pe bicicleta, sa ma urc pe trotuar - care si ala e full de mamici care imping la carucioare, de storfite de cartier si de cocalari murdari de saorma pe la bot - sa merg cativa metri pana depasesc masina parcata si sa cobor iarasi de pe bordura. Minus 1 an.
OK, ajung la Lujerului, alta distractie, ca aici e Cora, e super aglomerat, toti traverseaza ca tembelii, plus ca sacalii aia in masini galbene parcheaza unde vrei si mai ales unde nu vrei. Cu chiu cu vai si nu stiu, inca juma' de an-un an in minus, trec si asta. Dupa aia, in principiu, ar trebui sa ma improspatez la loc, ca am pista de biciclisti pana la ANEFS. In principiu, dar in realitate, mai nou, cam de vreo luna asa, a aparut pe trotuarul pe care mergeam eu, si care era mai liber de obicei, inca un sant, care o tine de la Lujerului pana la Leu. Ce si-or fi zis astia cu santurile, tot e statuia aia de la Leu cu ostasii, cu razboiul, ce-ar fi sa-i tragem si niste transee p-acilea? Mai scadem, mai scadem juma' de an.
De la intersectia Plevnei cu Stefan Furtuna pana la Dinicu Golescu e lejer, iar intineresc. De aici, insa, incepe distractia si amuzamentul, ca sunt nevoit sa o iau pe strada, in urma masinilor. La ce stres am cand simt un sofer bucurestean in coada si la cat fum trag pe nara mergand in urma masinilor, cred ca fac vreo 30 de ani instantaneu (cum ii ziceam si domnisoarei Carmen, am 27). Pe urma, cand ajung pe Polizu, n-ar fi mare smecherie, dar... Sunt acolo niste javre care mai mult dorm, dar cateodata nu dorm. Iar cand nu dorm, au de obicei un chef de alergatura, ceva de speriat. Daca ma fugaresc 10 metri, mai scad jumatate de an, daca ma fugaresc mai mult, se face un an intreg.
Scap si de astia si ajung pe Buzesti. Aici e jale, din mai multe motive. Unu, ca e foarte aglomerat. Doi, ca trotuarele sunt ocupate de masini, biensur. Trei, ca nu ma risc sa o iau pe sensul meu de mers si sa imi vina masini din spate, asa ca o iau pe contrasens, pe langa trotuar. Si patru, ca daca iese unul din parcare fix cand trec eu pe langa el... mda, e naspa.
S-ar zice ca dupa ce trec si de portiunea asta, gata, am luat si bacaloriatul asta, ca ma asteapta o pista lunga, lata si aer curat de la Victoriei pana la Ambasada Chinei. Asa e, dar pana sa ajung aici, mai am un ultim hop, care, mai ales ca e ultimul, ma umple cel mai mult de draci: masinile parcate pe trecerea de pietoni, pe strada, dar si in dreptul trecerii de pietoni, pe trotuar. Majoritatea se vede ca sunt gagici - sunt Matizuri, VW Polo, Peugeot-uri 106, de-astea, conduse in mod normal de soferite - dar evident ca nu lipsesc din drumul meu nici mertane si bemveuri de neam prost. Primele parcheaza in felul asta pentru ca, nu stiu, atata le duce capul, iar astialalti, normal, pentru ca li se rupe lor ca pe acolo se traverseaza. Ce dracu' sa fac si eu? Incerc sa trec printre si, in trecere, le ridic stergatoarele. Ce sa zic, ii doare pe ei fix in cur ca le ridic eu stergatoarele...
C'est fini? O laie, ca daca e miercuri, pe trotuarul din fata muzeului Antipa dau si de un miting. Jandarmerie, garduri si multi oameni care scandeaza si hop si eu cu trotineta!
Dar, daca nu imi apar in fata omuleti atrasi de liniile galbene care delimiteaza pista ca mustele de bec, sau scuteristi de ziua a saptea, carora pavajul de pe Aviatorilor cred ca le zdruncina rau c...aiele, de o iau toti pe trotuar, ajung in sfarsit, la serviciu super relaxat.
Deci, de bine de rau, o ducem bine!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu